یک خانه تکانی تمام عیار با بره موم


مواد ضدعفونی کننده شیمیایی موجود جز ضرر برای شما چیزی ندارند. به سادگی می توانید خودتان با استفاده از بره موم در خانه ماده ضدعفونی کننده طبیعی تهیه کنید و به پاکسازی سطوح خانه و محل کار بپردازید.خانه تکانی برای ورود به سال نو، یکی از فرهنگ های ریشه دار ما ایرانی ها است. این فرهنگ باعث می شود با نو شدن سال، زنده شدن طبیعت و رنگ عوض کردن کوچه و خیابان، خانه ها و محل کار هم تمیزتر از قبل شده و برای ورود به سال جدید آماده شوند.
این موضوع به ویژه در سال های اخیر که آلودگی ها و ویروس ها بلای جان بسیاری از مردم شده است، اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است. این اهمیت تا جایی پیش رفته که بسیاری از پزشکان توصیه زیادی به انجام خانه تکانی و ضدعفونی کردن قسمت های مختلف خانه دارند.
انتخاب مواد ضدعفونی کننده از جمله مواردی است که باید در هنگام خانه تکانی مورد توجه قرار گیرد. در بین بمباران تبلیغاتی سایت ها و شبکه های تلویزیونی برای خرید مواد شوینده و ضدعفونی کننده شیمیایی، برخی مواد کاربردی برای خانه تکانی کمتر مورد توجه قرار می گیرند. یکی از این مواد ضدعفونی کننده بره موم است.

 

در این مطلب تلاش داریم تا به معرفی بره موم به عنوان یک ماده موثر برای ضدعفونی کردن سطوح به ویژه برای خانه تکانی عید نوروز اشاره کنیم. هرچند این نکات تنها مربوط به این ایام نیست و شما همیشه می توانید از بره موم برای ضدعفونی کردن استفاده کنید.


چرا بره بوم بهترین ضدعفونی کننده برای خانه تکانی است؟ 
اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که نام بره موم را تا به حال نشنیده اید، بد نیست بدانید که بره موم یک ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل است. زنبور عسل این ماده را با استفاده از صمع درختان و آنزیم های موجود در بدن خود تولید می کند. این ماده مهمترین عاملی است که باعث می شود محیط کندو استرلیزه باقی مانده و میکروب و ویروس به کندو و عسل طبیعی نفوذ نکند. خواص ضدعفونی بره موم در کندو موضوعی اثبات شده برای دانشمندان و محققانی است که بر روی زندگی زنبور عسل تحقیق و بررسی می کنند.
از گذشته تا به امروز در تمدن های مختلف بشری از بره موم به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده استفاده شده است. حتی در برخی تمدن ها مثل روم باستان از این ماده برای برطرف کردن آلودگی ها در حین عمل های جراحی استفاده می شده است. ابوعلی سینا دانشمند ایرانی نیز نکات زیادی در باب خواص بره موم دارد که به آن موم سیاه نیز گفته می شود.
بره موم یک ضدعفونی کننده قوی است. متاسفانه در ایران هنوز بسیاری از مردم از این ماده طبیعی و اثرگذاری آن برای درمان بیماری های مختلف خبر ندارند. با این حال یکی از مهمترین خواص این ماده ضدعفونی کردن سطوح است.
برای خانه تکانی که نیاز به ضدعفونی کردن سطوح مختلف از حمام و توالت گرفته تا سرامیک های پذیرایی و حتی دسته مبل یا بدنه تخت، دارید، بره موم می تواند بهترین گزینه باشد. علت اینکه بره موم را بهترین مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای خانه تکانی شب عید می دانیم، طبیعی بودن این ماده است.
مواد ضدعفونی کننده موجود در بازار همگی شیمیایی هستند. این مواد شیمیایی مضرات زیادی برای انسان دارند. حتی اگر از دستکش استفاده کنید تا برای مثال وایتکس به پوستتان آسیب وارد نکند، استشمام بوی این مواد شیمیایی برای بدن شما مضر است. همچنین بودن در محیط هایی که از مواد شوینده شیمیایی استفاده شده، باعث ریزش مو و ایجاد لکهای پوستی به مرور زمان می شود.
بره موم یک ماده طبیعی است که هیچ عوارضی ندارد. شما به راحتی می توانید محلول بره موم که برای ضد عفونی کردن سطوح در خانه تکانی مورد استفاده قرار می دهید را لمس کنید. همچنین استشمام بوی بره موم یا نشستن گرد های آن بر روی مو و پوست شما نه تنها آسیب زا نیست، بلکه می تواند فواید زیادی نیز به همراه داشته باشد. با این وجود آیا شما به اینکه بره موم بهترین ماده شوینده و ضدعفونی کننده برای شب عید است، شک دارید؟

چطور با بره موم ماده شوینده بسازیم؟
متاسفانه مواد شوینده ای که با پایه ماده طبیعی بره موم تولید شده و در بازار ایران پیدا شود وجود ندارد. این در حالی است که برخی شرکت های معتبر در دنیا به تولید و عرضه چنین مواد شوینده ای اقدام کرده اند. به همین علت شما نمی توانید ماده شوینده بره موم را به صورت عادی خریداری کنید.
برای استفاده از محلول ضدعفونی کننده بره موم، باید خودتان دست به کار شوید. کافی است کمی پودر بره موم خالص تهیه کنید و یک قاشق کوچک آن را با مقداری آب ولرمی مخلوط نمایید. سپس از مخلوط را چندین دقیق هم بزنید تا یک دست شود. به همین راحتی محلول ضدعفونی کننده بره موم آماده می شود.
البته نباید فراموش کنید که برای درست کردن محلول بره موم حتما باید از بره موم باکیفیت استفاده کنید. اگر بره موم کیفیت لازم را نداشته باشد، نمی توانید به خواص ضدعفونی کنندگی آن اطمینان داشته باشید. در نتیجه در هنگام خرید بره موم دقت لازم را به کار ببرید تا مشکلی از بابت کیفیت بره موم وجود نداشته باشد.
برای اطمینان از کیفیت بره موم، پیشنهاد می کنیم این ماده را از شرکت های معتبر ایرانی خریداری نمایید. بهتر است از شرکت هایی بره موم خریداری کنید که بره موم باکیفیت فراوری شده تولید کنند. این نوع بره موم می تواند گزینه ای فوق العاده برای درست کردن ماده ضدعفونی کننده ویژه خانه تکانی شب عید امسال باشد.

مواد ضدعفونی کننده شیمیایی موجود جز ضرر برای شما چیزی ندارند. به سادگی می توانید خودتان با استفاده از بره موم در خانه ماده ضدعفونی کننده طبیعی تهیه کنید و به پاکسازی سطوح خانه و محل کار بپردازید. مطمئن باشید استفاده از محلول بره موم برای ضدعفونی کردن سطوح، نتیجه فوق العاده مناسبی برای شما به همراه خواهد داشت. اگر از بره موم و محلول آن در خانه تکانی استفاده کنید، احتمال ایجاد بیماری های ویروسی در سال آینده به شدت کمتر خواهد شد.
امتحان کردن این نوع مواد شوینده کار چندان پیچیده ای نیست. یکبار استفاده از بره موم برای ضدعفونی کردن محیط منزل و کار را در ایام خانه تکانی امتحان کنید. مطمئن هستیم یکبار امتحان این روش، شما را برای استفاده مجدد در طول سال نیز ترغیب خواهد کرد.